PKP Informatyka

Opis wyzwania

Tylko w pierwszych czterech miesiącach 2019 w Polsce z usług przewozów pasażerskich skorzystało ponad 105 mln osób., a w całym 2018r. ponad 310 mln skorzystało z przejazdów pociągiem. Dla PKP Informatyka ważne jest, aby podróż przebiegła pasażerom sprawnie i przyjemnie.
 
PKP potrzebuje aplikacji, która ułatwi podróżnym korzystanie z usług transportu kolejowego, w tym przede wszystkim z przestrzeni dworca i jego bezpośredniego otoczenia.·A zarządcy dworców otrzymają narzędzie do lepszej i bardziej ergonomicznej obsługi podróżnych, a także zwiększenia przychodów z usług świadczonych w przestrzeni dworca.


Optymalne rozwiązanie to…

Optymalne rozwiązanie to aplikacja dedykowana przestrzeni dworcowej z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości – narzędzie na urządzenia mobilne dostępne dla podróżnych, do zastosowania uniwersalnie na dworcach PKP i PLK. Aplikacja będzie umożliwiała podróżnemu uzyskanie bieżących informacji o planie podróży, biletach, rozkładzie dworca, drogach ewakuacji i dla niepełnosprawnych itd.

Kluczowe funkcje systemu:

  • Możliwość nawigacji i wykaz usług dostępnych w przestrzeni dworca i jego bezpośrednim otoczeniu.
  • Automatyczne rozpoznawanie lokalizacji dworca i prezentacja w aplikacji.
  • Rozpoznawanie obiektów dworca i dołączanie do nich rozszerzonych informacji (AR – Augmented Reality).
  • Integracja z rozkładem jazdy dostępnym na danym dworcu wraz z informacją o opóźnieniach.
  • Integracja z systemem sprzedaży biletów kolejowych BILKOM.
  • Integracja z systemem do weryfikacji stanu dworców Zarządca Dworca.
  • Wskazanie barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych, a także oznaczenie udogodnień dla podróżnych z niepełnosprawnością, możliwość zamówienia asysty.
  • Interfejs aplikacji ma uwzględniać możliwość korzystania z niego przez osoby niepełnosprawne.
  • Integracja z serwisem pogodowym informującym o aktualnie panujących warunkach pogodowych w lokalizacji dworca.
  • Możliwość wyświetlania w aplikacji alertów bezpieczeństwa i innych powiadomień wysyłanych przez administratora dworca.

Dodatkowe funkcje systemu:

  • Aplikacja musi być dostępna w różnych wersjach językowych.
  • W Etapie II wymagana jest obligatoryjnie obsługa języka angielskiego.

Zapraszamy do konsultacji biznesowych!

Zapraszamy wszystkich chętnych innowatorów na konsultacje biznesowe, mające na celu uzyskanie informacji dotyczących planowanego zamówienia publicznego polegającego na opracowaniu aplikacji dedykowanej przestrzeni dworcowej z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości.

 

Zgłoszenia można składać:

  • Za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres katarzyna.manugiewicz@it-pkp.pl
  • Zgłoszenia można składać pisemnie na adres Zamawiającego: PKP Informatyka, Al. Jerozolimskie 142 A, 02-305 Warszawa

Link do zgłoszenia: http://bit.ly/govtechlab

 


Przydatne dokumenty:

  1. Ogłoszenie o zamiarze przeprowadzenia dialogu technicznego
  2. Opis przedmiotu zamówienia

Jeśli chcesz otrzymywać informacje o konkursach i programie GovTech Polska, zostaw swój adres mailowy: